Monday, December 13, 2010

syukur

alhamdulillah
kini
kekecewaan itu telah beransur hilang
kesedihan itu telah semakin berkurang
mengikut waktu yang beredar
hari demi hari
ia pergi
tinggal kan aku

ya..aku tahu
memang aku tahu tak patut aku berasa terlalu sedih
sedangkan menangisi pemergian insan yang meninggal dunia pon tak digalakkan.
tapi 
aku insan biasa
insan yang tak kuat ntok menghadapi dugaan ini

aku juga tahu
rasa ini
kekecewaan ini.
kesedihan ini.
bersifat sementara
lama-lama ia akan pergi jua.
beredar mengikut masa.
oleh kerana itu.
beri aku masa.
aku perlukan masa.

dan kini.
masa telah mengembalikan
keadaan aku seperti dulu.
walau masih ada sisa.
tak pe.
sisa itu akan kujadikan ingatan
pedoman
supaya tak aku ulangi kesilapan semalam
agar aku bangkit untuk lebih berjaya dan berusaha pada hari esok.

alhamdulillah
dugaan ini mengajar aku erti syukur
alhamdulillah
dugaan ini membuat aku sedar akan dosa dan silap diri
alhamdulillah
dugaan ini mengajar aku menghargai setiap nikmatNYA
alhamdulillah
atas segala-galanya..

No comments: