Wednesday, March 16, 2011

aku benci L I F

LIF?
korang kenal tak lif?
lif la...yg korng slalu gune naik turon bangunan tu..
dari tingkat 1 ke tingkat 16..tingkat 20 ke tingkat 2..
haa..bende alah tu la yg aku benci sgt skang..
tau tak kenape?
sebab..tadi lif kat  FSK 6 kt kampus aku tu..tersekat!
aku dan azrah telah terperangkap dlm tu!
whooo..tipu la kalo kate tak cuak..
dalam jantung aku ni dh berdegup kencang dh..
tapi aku try cool..rilex..sbb dlm tu x leh nk panic..
kalo lg panic..lagi akan rase sesak nafas..boleh mati...
so..cube rilek..gelak2..nyanyi2..haha

dlm tu ada sorng lecturer ni..die bg la num someone ntok dihubungi..
die tak leh nk call sbb dlm tu hp die xde line..
call..n report..but dh 10 min berlalu..xde ape2 pn jd..
aku pon kuar kn hp aku..
call la en.yusri..even die ni bkn bhg fasiliti..tp dsbbkn die je yg aku slalu contct kalo DK xde air-cond..
aku call n cite la..
lps tu en.yusri ni plak..siap bg nasihat..
"ok..awak jgn panik..bertenang..tnggu je dlm lif tu..awak jgn buat ape-ape tau..tunggu je.."
haha..aku rase lawak la..aku mmg x wt pape pon..aku mmg tgh duduk je dlm lif tu..
tak kan nk melompat2 plak..seronok ke terperangkap??haha

then..selang beberapa min selepas tu..ada la budak2 lain dlm lif ni (ada sorang je lelaki y len sume pempuan.nseb bek mamat tu tegap.hehe) try kopak2 kn pintu lif tu...
try kopak..n kami menjerit "tolong!!" haha
then..diorng try kopak lagi...kopak n koyak kn kuat2! smpai pintu tu terbuka..n kitorng ape lagi..
lari kuar la selamat kan diri..ahah..mamat yg tlong kopak pintu tu pon cepat2 kuar..
kang tak pasal2 die sorng je yg tnggl dl lif tu..kesian..hehe
erm..nmpak  tak betapa ganas nye umat pelajar UiTM Puncak Alam ni..bile keadaan dh terdesak..
segala nya menjadi..
fuh~nseb bek dpt kuar..alhamdulillah..

sebenarnye aku terbayang peristiwa lif tersekat dulu..
penah jadi dulu..tapi lg teruk..
sume lif tersekat dan sampai dgr bdk2 mnjerit..n bnyi loceng kecemasan x henti2 berbunyi..
bile terkenang peristiwa dulu tu yang aku jadi  cuak + takot dlm lif tu td..
pergh..mmg kenangn la..
aku benci lif..

suke hati die je tulis kt skirn tu  OUT OF SERVICE..
hei..kot kalo dh malas nk keje..tunggu la abes anta penumpang dulu..
ni tak..rase malas je..teros out of service..rase nk tendang je lif ni lah..hadoiai.~
sabor je..

siap ko lif..aku jumpe ko lg pasni..
aku sumpah ko jd manusia..rase la blk cm ne nek lif yg mengong..huh.
dh la..tak solat lg nih..
chow..
bye..
assalamulaikum =)

nak tunjuk aku sedang berada dalam LIF je..hehe

4 comments:

pika ruslan said...

muke bahagie jekk tesekat dlm lif pon..haha~:P

ain sakinah said...

haha..bkn gmbr tu la..tu gmbr lain..nk tunjuk lif kt blkng yu je..hehe

~Nabilah~ said...

nsb baek x pnah jd cm2 lg.....kihkihkih

ain sakinah said...

nseb bek kn??haha jauhkn diri anda dari lif...hehe