Thursday, March 17, 2011

kerana apakah?

assalamualaikum..

apa khabar anda semua..
moge anda semua berada dalam keadaan tenang dan hidup aman bersama rahmat serta redha Allah yg Maha Esa.

wahai insan..
alangkah nikmat nya jika kita dikurniakan ketenangan dan kedamaian hati..
alangkah bahagia nya jika hati kita tidak diganggu dengan rasa gusar....
rasa sedih..rasa bersalah..dan pelbagai rasa yang bercmpur baur..
hingga membuat hati ini pecah..

terasa sebak di dada..
kerana apakah?

aku pon x pasti..
aku x pasti dgn rasa ini..
kenapa ia hadir..

kerana diakah?
kerana teguran itukah?
kerana nada yang digunakan itu kah?
kerana cara die menyalahkan aku kah?

mmg aku salah..
aku sedar aku salah..

tapi...
aku tak macam ni..
aku tak mudah rasa hati kerana
aku boleh terima kesalahan..
aku boleh terima teguran..
tapi..
kali ini..kenapakah?
adakah mungkin teguran itu  lahir dari hati nye yang sudah lama memendam sesuatu..
ketidak puasan hati nye menukar cara tutur kata..dan bicara nya hingga membuat...
aku terasa..
aku terasa... kau tak senang ngn aku..

arghh...buruk sangka kah ini?
aku tak pasti...
sungguh tak pasti...

jadi?
kenapa semua ini?
kenapa aku terasa hati?
kenapah jadi begini?
kenapa?????????????????????

No comments: