Monday, June 6, 2011

bila seseorang tu dah tak mempunyai perasaan MALU

assalamualaikum sahabat2 sekalian..
apa habaq hangpa suma?
sihat kah?kalu sihat Alhamdulillah...
kalu tak sihat g klinik...makan ubat ye =)
lepas tu doa..moge penyakit tu merupakan satu jalan rahmat  untuk kita..
rahmat ujian...=)

tujuan aku menulis ni bukanlah nak bercerita pasal sakit...
walaupun aku mmg tgh ditimpa sakit yang sudah lama
tak elok2 lagi...tapi tak pa lah..aku sabar ja...ada hikmahnya kn...

aku nak luahkan rasa kesal pada sikap gadis zaman sekarang nih

kesal sebab masing2 macam dah tak da sifat MALU dalam diri..
seronok..suke..selamber je men dedah2 tubuh badan tu kat orang lain
dan yang paling aku rase sakit mate tengok bile yang dok mendedah2 tu
jiran sebelah umah aku sendiri..astaghfirullahala'zim..

dirorang ni sume nye student..menyewa sebelah umah aku..
yang aku tak gemar tu..depa ni..dok umah pakai singlet,pakai short..
pastu pi dedah pintu umah seluas2nye..
mmg luas lah.macam takde pintu...
then..orang yang dok lalu2 ni mmg akan nampak la diorang ni dok terbaring2..dengan tak bertudung..
pakaian seksi..ish
aku yang tgk ni geram la...
dah la ayah aku selalu kuar umah tu malam2..pegi meronda (rukun tetangga)
nampak la mereka ni dgn keadaan mcm tu..
pintu tu terbukak dari petang kot x silap..sampai la malam...
pukul bapa diorng tutup pon aku tak tahu..sebab aku pon bkn nye slalu kuar umah sgt..
keluar kalo ad hal je...

ish..aku geram la...

nak g buang sampah,basuh kete..pon pakai seluar pendek yang kecik
muat2 adik kite punye tu......
Ya Allah..tak MALU ke diorng ni...?
ayah aku pon komplain tau.."tak malu ke budak2 pempuan ni?"
weh..aku yang anak die ni pon..tak pernah berseluar pendek tau kat umah..
sebab MALU pnye pasal...diorng ni???mane MALU diorng??
kalo ad jual la MALU tu..nak je aku beli..bagi kat diorng...huh~

ish...kalo korang..ape korang buat?
aku mmg rase nak je g ketuk pintu,eh.silap diorng kan x tutup pintu...
em,nak je gegar pagar umah diorng tu..
cakap tolong la tutup pintu..kalo sayang nak tutup pintu tu..
tolong la pakai pakaian yang sopan sket...
dah macam umah orang cine aku tgk...
terbaring,terlentang bagai..dgn pintu ternganga macam tu..hish!

rase nak bakor je! tapi kang dgn umah2 aku skali terbakor plak kang..
hurm..................................
nauzubillah..jauhilah dari apa2 keburukan berlaku kat taman aku..
disebbkn segelintir umat yang macam ni perangainya..

geram.....geram....!!

4 comments:

Ta'aruf said...

Wei, ni dah kira kes mengumpat sebenarnya...
Apa kata kau buat surat layang...
Tulis yang elok2 la then senyap2 letak kat peti surat diorang, OK tak?

ain sakinah said...

sebenarnye aku geram je...mngkin care aku salah..
erm kalo pasal surat layang tu,aku penah terfikir gak..
yg aku fikir nk mintk kerjasama diorng jgn bising la..sbb adik2 aku slalu kate x leh tdo...jd dgn anta surat tu,ak rse diorng akan tahu jgak yg anta tu dr umah ak..sbb umah ak je plng dkt ngn diorng..
tak pe lah..aku cube buat nnt..tgk la tabiat diorng lg 2 3 hari ni cm ne..thanx atas cadangan tu..=)

hana said...

aku gi terjah la umah awek tu..
kasi gegar jom..
muahhaa

ain sakinah said...

erm..nak gegar boleh..tapi jgn turut tergegar umah aku skali sudeh...hahah