Wednesday, June 29, 2011

customers is always RIGHT.....??

ungkapan tu mmg selalu kite dgr
tak kire la dlm bentuk perniagaan mcm mane pon..
aku rase..sume mesti amalkan prinsip tu..

tapi hari ni
aku rase
ungkapan tu sepatotnye diubah
patot diubah setelah aku mengharungi bbrapa kejadian
di tempat kerja aku

** kejadian pertama **

salah ke kalo kite sbg pekerja hanya bertanya
"ni brng encik ke?"
and betul ke die patot marah2 n tengking2 ntok
bg tahu yg barang tu bkn die punye..?
are they really have the RIGHT ntok menengking
menjerit marah mcm nk bg tau satu dunia..?
seolah2 kami
sbg pekerja ni xde perasaan?
xde rase malu?
pastu merendah2 kn kami..
menghentam kami..
RIGHT sgt la....?

** kejadian kedua **

ok..mmg normal kalo jd cashier n buat silap..
pasal harga barang..pasal duit baki..
tapi..kalo dah mesin yg kire..
itu pon ko tak percaya yg harge barang ko bnyk tu..
nak gune ape lg?sempua ke?
pastu kate pekerja tu tekan salah..
pastu buat pekerja macam pesalah besar kt negara ni
depan customer lain..
malu weh..

**
erm...
tak boleh ke kalo diorng merasai..
apa yg pekerja ni rasa..
boleh tak kalo nak sesuatu..mintak elok2..
kami yg nk buat kerja pon rase senang..
seronok je nk buat..
boleh tak berfikir
yg kami pekerja ni pon ad hal kami jgak..
pliz consider..
bg kerja..nk kene siapkn on time jgak..
dh tau nk cpt..sape soh buat keje last minute..
pastu kami yg siapkn lambt ni plak yg kene tempias nye..

macam2...
aku keje baru sebulan..dh mcm2 jenis n perkara jadi..
n disebab kn tu aku berfikir..
betol ke..patot ke..customer is always RIGHT???!!

No comments: