Saturday, June 25, 2011

si pelanggan

bak kate orang tue
hidup ni penoh dgn cobaan n cabaran
dan cobaan n cabaran tu la rencah kehidupan
 
maka hari ni aku diuji dgn kisah satu pelanggan
**
tengah hari td..dtg la seorng pakcik
msuk kedai aku sbb nak wt laminate
die nk laminate menu restoran die
then dgn nada marah n x puas hati die kate lbh kurang cm ni la...
"dik,dik tgk ni..yg ni pkcik laminate sblm ni dgn budak lame..yg dh kawin tu..
pakcik laminate ni dh lame smpai dh x nk gune lg dh..elok je..! elok dik..
tapi..yg baru ni pkcik buat...tak sampai 2 mnggu dh hancur dik..hancur..!
sampai pkcik terpakse la koyakkn sbb dh teruk sgt...pakcik dh pesan dh buat elok2..buat elok2"
 
bnyk lagi yg die kate..tp aku x ingt dh..
point nye skang die x puas hati dgn care laminate kami "bdk baru"
 
pastu senior ak kt tmpt keje tu pon tnye 
"pakcik laminate kt mne yg ke-2 tu?"
pakcik : "kt sni la...alah..budak baru tu buat..."
senior : "budak baru mane "
pakcik : "budak baru ni la..." ( jari die menuding ke arah aku )
 
ooooooohhhh..pakcik..
 
time tu ak dh terkejut dh..
aku tak penah jmpe or laminate pon menu die tu
pastu sdp2 je nk tuduh ak...
ish..

nseb bek senior ak tu ad..
pakcik tu kembali tenang sket bile senior ak tu yg layan die
yela..senior aku tu bdk lame..
aku ni bdk baru..
tp lg ak suka..sbb ak x nak pon pegang brg2 die..
malas nk masok cmpur..
kang x pasal2..salah lg..ngamuk plak die kt situ..

ish..tp aku mmg menyirap btol..
bleh die nk luah x puas hati die time tgh rmai,dpn castomer laen lak tu..
serius...muke die pon aku x nak pndng..
bikin ak panas je...
geram !..kalo salah pon..
x leh ke die ckp elok2..?
nak malu kn kami pekerja ni ke ape?
cara laminate salah? 
cara yg bdk baru buat sama sebijik je dgn yg bdk lame buat..
bdk lame yg ajar kitorng..
kerts x kualiti..?
kertas bdk lame gune same je ngn ngn kitorng gune pkcik oi..
mmg ni je stok yg kitorg ad..nk tebal pegi kedai lain la...(ak rse sume kdai same je )

sumpah ak mmg menyirap habis la td..
nseb bek la senior ak tu ad..
kalo ak sorng je td..
ak soh pakcik tu g kedai lain je..
bnyk cite sgt...


 
 





No comments: